senyum santai yok

Opss....senyum dulu...sebab...



Hai..maqnie memang suka senyum sebab senyum tu awet muda..hehehe..haritu ada makcik jual minyak angin datang ke rumah maqnie dia pun ada cakap...umor kau berapa ni Anni?? dah dekat 43 dah kak..la aku ingat baru 30an.. haish..biar betul makcik tu...anak maqnie dah besar panjang dia kata baru 30an? atau.....tu trik orang jual barang ke?? hahaha tuhan je yang tau kan..

Prinsip maq senang je, pada maq jangan anggap diri tu dah tua..pergaulan jangan dengan orang tua-tua sesaja. kena pelbagaikan..kita campur dengan semua  peringkat umur.lepas tu hidup kena perfikiran positif selalu.jangan mudah bersangka tak baik...selalulah fikir yang baik-baik saja...

lagi satu,maqnie dengan anak-anak tidak seperti pergaulan ibu dengan anak..tetapi pergaulan kami adalah seperti kawan dengan kawan..kami kongsi semua bersama.masalah,keseronokan,maklumat, idea.kadang-kadang duit pon share hehehe sory...tapi maqnie lah yang selalu kena paw!!! nasib badan lew tu pun maq anggap positif..kata maq..dah tanggung jawap..paw pun paw lah ...hahaha

kalau hari cuti...jarang kami lepak  rumah.Suami maqnie pon memang suka bawa kami keluar jalan-jalan.bajet paling ciput pun makan angin tepi tanjung...(hehehe bajet tu)..maklum sekarang ni semua kena adjust la sayang oii....

hari cuti 1hb  mei  yang baru ni kami lepak kat tanjung area Muar..tu tempat suami maqnie dilahirkan...orang muo tu!!!huhuhu   kami pergi jejalan sepanjang tanjung agas,tanjung mas,dan tanjung ketapang ,muar...hurmm..panjang sangat ke artikel ni??ala..tengok photo la yok...(yok tu penyedap kata org2 johor) yok2....hahahaha layan...





saujana mata memandang keindahan alam..subhanaALLAH...

puteri ketiga...adiba aida...

puteri pertama dan kedua....fara & etty...

tengok!! ada 2 kepala manusia di kepala keretapi ni huhu

cinta ku sedang menikmati nasi lemak versi maqnie 

dua dara pingitan sedang bersembang sambil layan nasi lemak.

sedang memujok cinta ajak naik bot...tp..hampa :p

seronok selepas turun dari kepala ketapi!! hahaha ape kes ni?

ambil angin laut sambil bersantai-santai..cintaku dah penat la tu! :)

sukanya dia..mcm ketapi ni tok abah dia yang punya hehehe




hehehe..tu la antara gambar-gambar kenangan yang sempat diabadikan pada hari itu...selepas hampir masuk waktu solat zohor..kami pun berangkat balik ke rumah...kat tanjung ni maqnie selalu makan rojak petis dan rojak buah  yang spesial tu..kedainya depan jeti ..tempat orang jejalan turun naik feri tu lah.....perh...sedap bangat rojak-rojak dia!!!!terbaik!!!! PROMOTE NI!!!!hehehe

Comments

Popular posts from this blog

Kisah barang kemas

Cara geledah blog maq

Kau lah bidadari ,kau lah srikandi