Posts

Showing posts from August, 2012

KREATIF

Image
hai..
banyak benda pelik yg kadang-kadang tak masuk akal kat dunia ni.
kalau kamu semua rasa kreatif antara manusia dengan tumbuhan akan melahirkan kelainan,
mari kita lihat gambar yg dibawah ni..
menarik...
sangat kreatif !
agak - agak berapa tahunkah perlu untuk menghasilkannya.
mungkin tuan motor dan basikal tu pun dah meninggal dunia hehehe
kesiankan dia tak dapat melihat sendiri bertapa hebatnya pokok itu
dan betapa bertuahnya motor dan basikalnya hehehehe





Warasnya sebiji akal

Assalamualaikum..
manusia adalah mahluk tuhan paling sempurna dimukabumi ni
diberi akal fikiran untuk berfikir.diberi nikmat yang pelbagai untuk menjalankan kehidupan ,tapi kenapa manusia lah yang sering melakukan musibah dibumi jugak? Adakah manusia ini ego?sebab dia mahlok yg sempurna? Atau sebab manusia ada akal sebab tu manusia boleh jadi pemusnah? Hari-hari kita tatap kejadian-kejadian ngeri,kejam, keganasan yg hanya dilakukan oleh manusia!

kadang-kadang kita hangen bila ada kes anjing liar gigit kanak-kanak.mencederakan orang tua, apa yang ter keluar ayat dari mulut kita. Tembak je anjing tu, bikin masalah pada orang ramai je! Tapi bagaimana dengan orang yang bunuh orang?orang yg buang anaknya sendiri bersepah-sepah tu?orang yg membunuh ibubapanya hanya disebabkan wang! Orang yg mencekik bayi sampai mati? Orang yg memperkosa anak sendiri? Orang yg membiarkan ibubapanya melarat dijalanan?

haishh..ada banyak lagi , tak perlu di paparkan disini. Hukuman apa kah yang perlu dibagi u…

HAIWAN KE TUMBUHAN ?

Image
hello semua..
tengok pada gambar-gambar tu!
menarik bukan?
sayuran yang digubah menjadi berbagai rupa dan bentuk.
manusia ni memang kreatif..
dari sayur yang biasa-biasa saja
kini terhasil berbagai bentuk haiwan yang sungguh menarik..
tahniah!!
tapikan....
macam tak selera pulak nak makan sayur ni hehehehe...
bytheway...
maqnie suka yang bentuk mieow tu hehehe ' kucing strawberry...'
cutenya ia...