26.3.13

maq dan kehidupan

assalamualaikum
pagi yang indah menjelma semula,seawal pagi maq dah mula berjogging didapur sediakan sarapan pagi ,cuci baju , kemas rumah,ala..tu la kerja maq hari-hari 24/7 hehehe dan dah lebih 20 tahun maq melakukan aktiviti yang serupa ..lama kan?

kalau dikira susun batu block sejam seketul..agak-agak maqnie dah boleh dirikan tembuk maqnie sendiri mungkin kalah tembuk kat negara Cina tu hehehe ( perasan je ni ) namun kebosanan tu hilang walaupun dah dekat 20 tahun hidup macam ni maq tak pulak rasa bosan tapi kadang - kadang tu rasa jugak eheheh
nak tau kenapa?


sejak hadirnya anak-anak asuhan ...mereka tu memang macam- macam perangai tapi kehadiran mereka sedikit sebanyak menghiburkan hati maq yang dah mula naik jemu duduk rumah. gelak tawa mereka..tangisan mereka semua tu telatah yang buat maq sangat bersemangat untuk meneruskan semua aktiviti.sehinggakan jika lama tak jumpa mereka, maq rasa nak demam pun ada, sakit badan pun ada..ada ketika sampai maq terkena tekanan darah tinggi sebab maq takda aktiviti yang begitu hebat seperti menjaga mereka semua tu heheheh ( hebat sangat le tukan )

apa yang maq nak katakan disini, bukan mudah nak mendidik anak orang kerana  mereka datang dari latar belakang yang berbeza namun ditemukan dan diasuha disatu rumah yang sama iaitu dirumah Maqnie ...

No comments: