26.5.13

26 MEI 2013

Assalammualaikum ..hai... jumpa lagi kita
selamat berhari minggu semua
harini awal pagi maq dan suami dah pergi ke Mall untuk cari lauk
anak-anak masih tidur lagi
minggu ni cuti semesta ke dua sudah bermula
3 orang anak gadis maqnie sudah ada dirumah
so apa yang perlu stock makanan mesti cukup !
hehe ..sebab anak-anak maq tu
nampak je keding-keding tapi selera mereka besar ...
balik dari shopping kami sarap nasi lemak yg dibeli
hurm..tak sempat nak masak untuk sarapan
sebab sudah pukul 11.00am
kemudian maq mula lah menyediakan menu untuk tengahari pula
#nasi ayam ...permintaan keluarga
ok la.. layannn ....
siap  masak maq beristirehat sebentar bersama mr castelo!
haha..beliau tu  suami maq la
sempat lagi melayan melodi di TV3 kejap..
lepas tu .....eh..terlelap ...aduh
tenguk jam dah pukul 3.00pm !!!
suami ajak maq keluar  jejalan
emm.. makan pun belum maq ni  tau....
tapi tak mau ada yang merajuk lepas semua siap..
3.45 pm kami pun gerak keluar bersama anak-anak
jalan-jalan ke Dataran Penggaram
ramai pengunjung disana !
rupanya ada artis datang
maqnie dan family pun jengah-jengah la kejap
ooh .... rupanya Mia Sara datang
bersama adik Mia ada jugak adik Rykal dan miss Anzalna
meriah sungguh studio yang diserbu peminat adik Mia tu
eh... nak tengok tak gambar yang sempat maqnie ambil tu
emmm tapi disebabkan orang ramai gambarnya entah apa aje lah ...
#tak puas hati ..:(

cutekan dia 

pandai adik-adik ni melayan peminat dia tau

ini bukan mia sara lah ..tapi dia peminat setia mia sara

22.5.13

MANGSA YANG TAK BERSALAH

assalammualaikum semua
kembali kita sembang sembang kosong
meluahkan apa yang sedang diminda...
dugaan ...ya dugaan itu
adalah salah satu rencah kehidupan
kata orang kalau hidup tak diduga
maka tak bermakna lah perjalanan hidup seseorang
ye..akur pada fakta itu...
namun jika jiwa asik tertekan oleh dugaan demi dugaan
maka dengan rendah dirinya seseorang itu jadi makin lemah
difitnah ..
salah satu dugaan paling trajis ialah jadi mangsa fitnah
kalau la yang menabur fitnah itu orang yang jauh dari kita
mungkin kita dapat katakan..ahh mungkin dia tak kenal aku lagi...
tapi..jika yang membuat fitnah itu orang yg tersayang ...
kekasih awal dan akhir..
cinta lepasan sekolah
dan sehingga lah kejinjang pelamin
serta disaat ini masih setia disisinya lagi
dok masih perlu ke di curigai ?
kena ke difitnah?
tak nampakkah pada kesetiaannya yg diberikan selama ini ?
sedang anjing yg garang pun
dia tak akan menggigit tuannya
harimau dizoo pun
dia tak akan menerkam penjaganya
kecuali dia berada didalam keadaan yg terdesak !!
sedangkan ini manusia...
punya akal yg waras
punya hati dan perasaan
punya sifat kasih sayang yg semula jadi
bersama duduk sebumbung
susah senang dihadapi bersama
layak kah difitnah ???
jika dituduh dengan alasan
mungkin tuan punya badan akan akur
memohon maaf adalah jalan terbaik ketika itu,
berjanji takkan mengulanginya juga satu penyelesaian !
tapi   bagaimana jika tuduhan itu takada logika ?
dan si mangsa benar-benar tidak melakukannya ?
berdosa besar hukumnya itu
dan sesungguhnya tidak terampun dosa orang yg menabur fitnah
selagi si mangsa tidak memaafkan dirinya ...
dan bayangkan jika anda berada didalam situasi begini...
apakah yang anda rasa ?
sungguh menyayat hati :'(