18.6.13

PANDANGAN KU KELAM.

Assalammualaikum semua insan yang sedang bahagia , minggu ni ,pada mulanya maq agak terkejut bila kain baju yang maq sidai diampaian berbau asap. tiap -tiap hari pulak tu berbau.sebenarnya maq memang tak suka bila kain baju yang disidai berbau asap. habis la bau wangi sabun daia maq tu hehe , tetapi bila diberitahu Johor berjerebu..maka terjawaplah permasalahan tersebut.


dari mana asalnya memang maq tak mahu ambil kesah, tapi semestinya ini berpunca dari aktiviti kebakaran . di Johor  memang kerap pekara ni berlaku ,tapi kebakaran ni bukan berpunca dari negeri Johor sendiri..tapi dari negara jiran yg menjalankan aktiviti pertanian tu. mungkin anda tahu kan ..


kesan jerebu bukan je udara tak sihat ,malahan manusianya jugak jadi tak sihat sama ..sakit dimana-mana. .seperti batuk..demam.. selsema ..sakit mata ..uh... cobaan sungguh tu ye. apa yang dinasihatkan,elakkan bersiar keluar rumah dalam detik berjerebu ini..amalkan meminum air masak yang lebih  .

maqnie sentiasa berdoa agar hujan turun lah di Johor ni ,terutama di Bukit Perdana Batu Pahat ,kerana jika hujan turun ,maka asap (jerebu ) akan hilang ,dan udara akan pulih kembali... ya Allah perkenan kan permintaan ku ..please. . . .





lihat je permandangan  dibelakang rumah maq
hilang sudah  bukit yang indah tersergam tu
semua ni angkara sang jerebu






lihat ..lokasi yang sama tapi cuacanya  yg sihat tidak berjerebu,
so,nampaklah bukit yg indah tu kan...


ni je permandangan yg dapat maq rakamkan .sebab maqnie hanya boleh keluar rumah diantara pintu depan dan pintu belakang je..lain-lain tempat tak dibenarkan ,bukan apa ..takut terpikat suami orang katanya ..adeh ....

1 comment:

Miszyuyu said...

hai sy datang dari contest http://yuyukstandalone.blogspot.com/2013/06/contest-mereka-tagline-jelitawanis.html .. jom join ramai2 :")