nak merajuk kejap

                                             
teddy bear

assalammualaikum
bila pagi sarapan nasi lemak jam 11 je mata dah layu ,di tambah lagi dengan kedingin hujan diluar sana oh . .  aktiviti apakah yg sesuai kali ni hehehe tak lain tak bukan berlayar kepulau impian zzz . . . tapi maqnie tak boleh la sebab anak asuhan ada tiga orang yg memerlukan perhatian dari maq ! sabar aje lah ye ~

hari sabtu selalunya disebelah malam ada saja undangan bacaan yasin di tempat maqnie . dan malam ini juga maqnie diundang . namun hati ini makin berat untuk bersama kupulan mereka itu . ini disebabkan jiwa maqnie  yg sedikit tersentap dengan mereka yg ber kedudukan disana ! alamak ni nak mengadu ke nak mengumpat ni ?? tapi inilah kenyataan . . .

apa yg maqnie pahamkan bila seseorang itu mempunyai ilmu yg tinggi di dalam hal ehwal agama dan mahir bertajuid maka adakalanya *walaupun tidak semua* mereka sedikit sebanyak akan angkuh dan senang cakap berlagak ! dengan orang -orang  yg dibawahnya , yg masih lagi terkial-kial untuk menuntut ilmu , masih jahil ,masih terawang-awangan semuanya tidak betul ! hanya dia sahaja yg betul . . .

maka dengan itu , untuk memujuk hati yg merajuk dek sebab sentapan itu . . .lebih baik maq menyendirikan diri , agar semua nya akan pulih dan si bijak pandai itu akan tau  mengapa maqnie semakin kurang aktif !

sesungguhnya jiwa otai-otai ni sungguh sensitif walaupun diriak wajahnya senyuman tak pernah hilang , hati-hatilah . . .
Ted
zZzZz . . . 
                                                                 

Comments

ezyra daniel said…
jangan merajuk lama-lama ye :)
just ignore je orang-orang macam tu
maqnie nurseri said…
ezyra ~ kdng2 naluri ini rasa tercabar tu yg nk merajuk konon2nya :)
maqnie nurseri said…
farahin ~ ok baby . .i kan mmg kuat sabar sejak i kawan dgn mdm sabariah huhu