rezeki dari Allah

assalammualaikum
selamat berhari isnin semua . . sebagai umat islam ,hari isnin adalah hari yg dibanggakan kerana junjungan nabi kita Muhamad s.a.w di lahirkan pada hari isnin . .maka bersemangatlah di hari isnin ye , tak mau dah monday mood tu lagi huhu


bila harini hari  isnin  sudah pastinya semalam ialah hari ahad  !! waah maqnie ni macam mengajar budak pra-sekolah pulanya hehe sebenarnya maqnie nak bagi tau semalam ahad adalah hari cuti , macam biasa my mr castelo akan membawa kami  dirumah ini berjalan la..maklom lah kan dah seminggu dok terperuk dalam rumah kerana maqnie kan berkerja dirumah . ..

distinasi ? ofcoslah rumah ibu mertua ku . . . puan Khatijah Surip  a.k.a Mak Jah dan orang di kampung beliau menggelarkan nya 'mak datin' amboi melampau  sangat tu  kan . .  hehehe

aktiviti di distinasi ? banyak tatapi tak dapat ditaipkan disini cuma mari maqnie sertakan bersama apakah aktiviti kami dirumah 'mak datin' tu hehehe . .jum laa . . .












ok  . .bila melihat gambar-gambar diatas pastinya  sudah jelas lagi nyata yg maqnie pergi kedusun  . .  so bila balik ke rumah tu  dapatlah oleh-oleh dari kampung seperti dalam dua gambar yg terakhir tu  . .  ubi.. pucuk turi . . limau sambal . . rambutan dan pulasan . . pucuk ubi dan cempedak  . .  eh ! inikah antara cara-cara nak adjust kenaikan hagra minyak ? hehe rezki datang dari Allah ..selain dapat menjenguk ibu mertua dapat jugak lah hasil bumi ini untuk dinikmati dengan . . pecuma.. TERIMA KASIH MAK . . TERIMA KASIH ALLAH . . .

Comments

ezyra daniel said…
dah lama tak makan buah tu..
masam2 manis rasa dia hehe
maqnie nurseri said…
ezyra . . buah pulasan ke yg awk maksudkan tu ? ^_^ tp yg ni mmg manis rasanya sbb dah di campur2 aduk kan bakanya .. jumlah dtg cni boleh rase hehe

Popular posts from this blog

Kisah barang kemas

Cara geledah blog maq

Kau lah bidadari ,kau lah srikandi