rezeki dari Allah

assalammualaikum
selamat berhari isnin semua . . sebagai umat islam ,hari isnin adalah hari yg dibanggakan kerana junjungan nabi kita Muhamad s.a.w di lahirkan pada hari isnin . .maka bersemangatlah di hari isnin ye , tak mau dah monday mood tu lagi huhu


bila harini hari  isnin  sudah pastinya semalam ialah hari ahad  !! waah maqnie ni macam mengajar budak pra-sekolah pulanya hehe sebenarnya maqnie nak bagi tau semalam ahad adalah hari cuti , macam biasa my mr castelo akan membawa kami  dirumah ini berjalan la..maklom lah kan dah seminggu dok terperuk dalam rumah kerana maqnie kan berkerja dirumah . ..

distinasi ? ofcoslah rumah ibu mertua ku . . . puan Khatijah Surip  a.k.a Mak Jah dan orang di kampung beliau menggelarkan nya 'mak datin' amboi melampau  sangat tu  kan . .  hehehe

aktiviti di distinasi ? banyak tatapi tak dapat ditaipkan disini cuma mari maqnie sertakan bersama apakah aktiviti kami dirumah 'mak datin' tu hehehe . .jum laa . . .












ok  . .bila melihat gambar-gambar diatas pastinya  sudah jelas lagi nyata yg maqnie pergi kedusun  . .  so bila balik ke rumah tu  dapatlah oleh-oleh dari kampung seperti dalam dua gambar yg terakhir tu  . .  ubi.. pucuk turi . . limau sambal . . rambutan dan pulasan . . pucuk ubi dan cempedak  . .  eh ! inikah antara cara-cara nak adjust kenaikan hagra minyak ? hehe rezki datang dari Allah ..selain dapat menjenguk ibu mertua dapat jugak lah hasil bumi ini untuk dinikmati dengan . . pecuma.. TERIMA KASIH MAK . . TERIMA KASIH ALLAH . . .

Comments

ezyra daniel said…
dah lama tak makan buah tu..
masam2 manis rasa dia hehe
maqnie nurseri said…
ezyra . . buah pulasan ke yg awk maksudkan tu ? ^_^ tp yg ni mmg manis rasanya sbb dah di campur2 aduk kan bakanya .. jumlah dtg cni boleh rase hehe