hajat Maq

assalammualaikum
haish malam - malam jumaat gini , sempat lagi maqnie menaip entri ye? maklumlah kan sementara tunggu anak-anak tidur haha . katanya malam jumaat ramai orang buat hajat ? entah ye ke tidak , walallah hualam huhu tepuk meja tanya kerusi  YES !

lee hi | Tumblr

kalau di tanya pasal hajat , maqnie sebenarnya ada hajat besar tau ! apakah ? ahha bukan hajat malam jumaat ea , ' menyanyah jek' haha hajat maqnie lebih besar dari stadium Bukit Jalil tu ! kalau datang 'Man raja lawak dalam program HAJAT dia tu , maqnie nak beritahu dia yg hajat maq nak buka sebuah TASKA * taman asuhan kanak-kanak* ! maq nak jaga anak bangsa ramai-ramai ,biar maqnie seperti ada sebuah keluarga yg besar ! walaupun anak maq cuma ada 3 orang tapi maq suka jika suasana meriah itu menjadi hiburan buat maq.

i can tell you all my secrets | Stop-A-Moment


dulu maqnie ada ditawarkan mengikuti program krusus untuk pengasuh dirumah ( taska dirumah ) oleh  jabatan kebajikan masyarakat Batu Pahat !katanya selesai je krusus tu,maq boleh memiliki sijil ( lesen) untuk membuka taska dirumah dan boleh jaga anak orang lebih dari 10 ! tapi disebabkan maqnie * takde kabel* maka maqnie terkeluar dari senarai yg terpilih ! mereka pakai kabel car sedangkan  maqnie hanya ada kabel talipon haha , tu sebab tak terpilih kot . . . sabo aje laa.

Untitled


kalau anda sudah minat sesuatu bidang tu pasti  ianya bukan beban kan? , sebenarnya memang seronok mengasuh ni ! maqnie pun memang minat budak-budak ,lagi-lagi budak yg bijak,kurang nakal dan dengar kata  !

Baby

di Batu Pahat kos masih rendah berbanding di tempat-tempat lain , tapi tu maqnie tak kesah sebab rezki masing-masing kan, semua tu datang dari Allah,apa  yg penting ada kerja ada lah gaji dan anak-anak asuhan sihat dan selamat di dalam jagaan maqnie ..insya ALLAH..:)

.

Comments

Popular posts from this blog

Kisah barang kemas

Cara geledah blog maq

Kau lah bidadari ,kau lah srikandi