bila akhir tahun

assalammualaikum...
bila akhir tahun macam ni ,selepas habis musim peperiksaan budak-budak yg bersekolah ,  timbul pula musim orang kawin kan anak bujang *musim pengantin* kemudian datang pula musim durian ? ahha betul ke bohong ni ?

bila juga akhir tahun ,akan datang musim hujan  , musim orang pergi melancung dan akan tiba musim orang kumpul duit sebab tahun baru akan muncul tak berapa lama je lagi ! anak nak naik sekolah !!

bila dah akhir tahun ,musim orang tenguk kot-kot ada hutang yg tak dijelaskan lagi , musim orang tambah hutang baru , musim orang cari pasal untuk bayar hutang hehehe ini memang betul !

konon-kononnya nanti raya senang semua dah siap sedia ,padahal bila nak raya ada je yg tak cukup ! shopping ! shopping dan shopping ! betul kan.... hehehe jangan tipu la Peah  oii ....

bila tiba akhir tahun , ramai orang akan risau sebab umur akan bertambah lagi ditahun baru sedangkan amalan belum lagi ditambah-tambah dan dosa belum lagi dikurangkan .... astagfirullah halazim...




Comments

Popular posts from this blog

Kisah barang kemas

Cara geledah blog maq

Kau lah bidadari ,kau lah srikandi