harapan

assalammualaikum
hari cuti adalah hari untuk bersama keluarga ! kali ni maqnie dan family berkunjung 2 hari ke rumah ibu mertua ku 'datin khatijah' hehe kerana cucu datin melangsungkan perkawinannya !beliau ialah anak kak ngah suami maqnie !*haraf anda dapat paham kedudukan dia disitu *senang cakap anak buah suami yg kawin la ni...hahaha kalau tak paham abaikan je lah ye ekk..

semalam ketika selesai akad nikah dimana anak buah tu melafaskan nya hanya sekali lafas ,maka termaktub dia menjadi suami orang yg sah ! alhamdulillah .

tiba-tiba maqnie jadi sebak kerana bermula disini,dia menjadi milik orang lain juga ! dimana kalau dulu dia hanya berkongsi kasih sayang dengan mak dan bapak dia tapi sekarang tanggung jawapnya  terbahagi dua ! untuk keluarga dia dan keluarga isteri dia ! huhu sedih  .... *maklum air mata otai ni memang sensitif sikit *

sebagai makcik dia walaupun makcik ipar ..eh.! ada ke gelaran makcik ipar??? hah bedal je lah ... maqnie pun seakan rasa dia akan jauh dari kami lepas ni ,bukan jauh macam mana la kan tapi yelah dah ada isteri , takkan nak bermanja dengan kami lagi macam waktu dia bujang dulu .... sedih ....

maqnie rasa dia lah antara anak buah suami yg manja dengan maqnie, suka bergurau, bersembang ,suka tersenyum dan dia suka buat hal sendiri tapi dia memang mesra bila dengan keluarga maq! itu yg maq nie rasa sikit terharu semalam . .
warna warni di hari itu ....

apa pun pesanan  maqnie untuk pengantin baru tu ...

jadikan alam baru ini sebagai permulaan awak untuk  meneruskan kehidupan dan walaupun dah berkeluarga baru ,jangan pernah lupa jasa mak dan bapak yg selama ni telah membesarkan awak ......kami keluarga awak yg tetap sayang awak sampai kehujung nyawa  kami ...insya Allah...
selamat pengantin baru buat ''abg miemie''


keluarga pengantin baru ...

Comments