30.12.13

trik MMC

assalammualaikum ..


orang perempuan kuat membel kan ? itu dah tentu ! mereka ni selalunya akan membebel melarat-larat . sedangkan punca masalahnya hanya sedikit . katanya selepas berkahwin je dia suka membebel  sedang ketika anak daranya , perempuan ni  banyak berdiam dari bercakap , nilah kenyataan .

ye sebenarnya kita kena paham, situasi  bila perempuan  membebel  ni .. yang sebenarnya dia memang perlukan perhatian , pertolongan , bantuan , mungkin lebih tepat kita cakap yang perempuan membebel sebab dia letih dan terlalu penat .

maqnie pun  suka membebel bila letih dan cara paling kreatif suami maqnie lakukan bila maqnie membebel ialah dengan memanggil maq dengan bernada perlahan  .... katanya :

Yang .... mari duduk sini kalau letih ...kita tengok tv , marilah..*sambil tangannya menepuk-nepuk posisi sebelah dia duduk dan maqnie yang dari tadi asik membebel akan jeling-jeling je sambil buat-buat jual mahal atas pelawaan dia tu , tapi bila dia lihat maqnie jeling dia, dia akan kenyitkan matanya kat maqnie,ahha...tang ini yang buat maq jadi cair..dan bila dah melting ... bibir hanya tersenyum dan suara bebel tadi pun hilang begitu sahaja..

# my mr castelo memang bijak memujuk


why so serious.. hihi

No comments: