Aida si manja Maqnie

 Assalamualaikum ...

simanja maqnie buat kejutan  , pulang sekolah dengan wajah yang murung , airmatanya mengalir dipipi , maqnie terkejut  ! kenapa ?? dia hanya mampu merenung maq dalam linangan airmatanya tanpa bersuara . di tunjukkan jari ke hidung  ?? kenapa  ? hidung berdarah  ??? dia menggelengkan kepala , susah nafas ?? jawapnya perlahan .. sebab apa  ?? selsema  ...dia jawap perlahan dan air mata nya masih menitis-nitis di pipi jatuh ke karpet rumah maq ..

demam ea? maq soal dia lagi ... a'ah ..tadi masa kat perhimpunan , badan aida tetibe sakit ,lepas tu terus rasa sejuk macam nak demam  .. so ni demam ke ?? maq banyak tanya ...

dia mengganggukkan kepala sambil menangis . dah pergilah tidur ,petang tak payah la sekolah agama ,nanti maq SMS kat orang van. pergi tukar baju tu dulu ..dia terus menyalin baju sekolahnya dan tidur ..

petang selepas suami maq pulang dari menziarah ibunya dikampung ,maq bawa si bungsu ke poliklinik berhampiran , nak pergi kelinik swasta nanti kena charge mahal ...hahaha pergi lah ke klinik kerajaan ,takde charge apa-apa pun ... alhamdulillah ..

nasib maqnie amat baik ,waktu sampai ke klinik tu pukul 5.35 pm ,makanya kuranglah pengunjung diklinik tu ,akhirnya tiadalah penantian yg kerap terjadi di situ .

waktu pemeriksaan ,doktor kata suhunya 39darjah...ye suhu panas yg tinggi !! dan doktor pesan suruh mandi lepas balik rumah nanti , diberi ubat sebanyak 4 jenis termasuk cecair untuk berkumur kerana tekak aida sudah bengkak ..

aida dapat cuti sehari lagi ,aida dapat ubat banyak  ...yang sebenarnya aida terkejut sebab kena bersekolah pada hai AHAD  buat pertama kali dalam hidupnya barangkali hehehe

aida oh aida , semuga cepat sembuh ye sayang ....


Comments

Popular posts from this blog

Kisah barang kemas

Cara geledah blog maq

Kau lah bidadari ,kau lah srikandi