29.6.14

bulan puasa , cuci mata

Assalammualaikum..

Marhaban ya Ramadhan...alhamdulillah Allah bagi peluang kita bertemu lagi dengan ramadhan kali ini . bermakna sekali lagi Allah izinkan kita membuat amal ibadah dibulan mulia ini .terima kasih Allah .

Petang tadi disebabkan cuti ahad , maq dan suami berpeluang pergi cuci mata sementara menanti waktu berbuka . cu ci mata dimana ? Mana lagi kalau tak dibazar ramadhan Pesta , Batu Pahat.



Tiap bulan ramadhan , bazar disini memang meriah . ekonomi gawat ke , ekonomi stabil ke , barang murah ke , barang naik ke , bazar sini memang meriah .

Makanan paling best disini pada maq ialah karipap spesialnya popia basah , air tauhu , nasi kerabu , roti john spesial , dan kuih tako .

tapi harini maq tak jumpa benda tu semuanya sebab dah habis . yang dapat cuma air tauhu panas . jadilah dari takde langsung  yg dicari tu kan .nanti mengences pulak huhu ..ish..

Tapi ada banyak yang perlu diambil kira .ahha ...lapar tu lapar la jugak ya tapi nafsu tu hah jaga - jaga tau  sebab  mata ni kalau dicuci dibazar ramadhan memang cerah je penglihatannya .

Takut nanti orang berbuka tapi kita buat kenduri anak beranak .kalau habis takpe , ni nanti tong sampah yang kenyang ..hurmm


#maqnie ~ mohon amalan diterima di bulan puasa ini ..amin..

No comments: