berniaga bawak anak ?

Assalammualaikum

anda suka makan di luar ? yelah kan  dok asik makan masakan  yang dimasak sendiri je.  sekali sekala memang kena beralih selera ( makan di luar ) tapi tak boleh selalu sebab makanan yang dimasak oleh orang lain tidak sesuai untuk kesejahteraan suami kita .

haa ingat tu ye .. jangan malas-malas untuk masak buat suami , nanti selera dia bertukar pulak 

Bagi maq jika makan diluar ,maq tak memilih pun kedai  yang macam mana . yang penting ianya bersih , sedap  dan selesa .

tahukah anda kedai yang paling maq tak suka masuk untuk makan ialah kedai makan yang mana peniaganya   ( tokeh kedai ) tu berniaga bawa anak-anak kecil . ishhh ... kalau yang reti duduk diam tak apa lah  . yang menangis lah . yang bergaduh la . yang bermain ditempat masak lah .

 *Allahhu .... tak selesa langsung mata maq  nak memandang . selera yang sebelum ni membuak-buak untuk makan boleh tertutup dibuatnya .

dalam hidup maq adalah beberapa kali maq terkena dan paling terkini ialah  pada malam tadi dikedai makan roti canai tu ....alaaaa... yang puan isteri tu duduk je lah kat rumah jaga anak-anak , dia duduk kat kedai pun bukan ada  kerja apa pun  nak buat nya asik menjerit-jerit je depan pelanggan ...hurm...


#maqnie ~ serik nak pergi makan kat situ lagi lepas ni .... !! 

Comments

Popular posts from this blog

Kisah barang kemas

Cara geledah blog maq

Kau lah bidadari ,kau lah srikandi