cara Maq rawat migrin

Assalammualaikum

kalau sebelum ni maq kongsi  tips bagaimana nak kurangkan sakit pinggang . harini maq nak kongsikan bagaimana nak merawat kepala yang migrin . bukan dengan jumpa doktor ye ,tetapi dengan cara maq selalu amalkan . apa maq buat ?

ambil tapak tangan orang yang sakit tu . kemudian terbalikkannya  supaya  tapaknya berada diposisi bawah. diantara celah jari ibu dan jari telunjuk tu kan ada isi yang gebu sikit tu kan ( ditengah-tengan )  haa . . macam gambar bawah ni .


urut la perlahan-lahan . ketika tu pasti sakit nya macam nak pecah rumah kalau dia memang pakar menjerit . kalau urut tu tak mahulah kuat sangat ye , sakit wooo .... urut lah dalam 10-15 minit  . dan kalau tak kurang buat lah 2-3x dalam sehari  sampai lah sudut tu tak sakit dan kepala pun tak pening lagi .  .cuba ye !

kata orang lah kan ,kalau kita kurang minum air masak ,kita memang mudah kena migrin . hurm...maq tak tahu sebab maq bukan doktor kepala hehehe .

maqnie~ selalu amalkan ini bila anak-anak dan suami pening kepala . terutama bila mereka selalu sibuk dengan kerjaya masing-masing .

Comments

budak said…
Nice tips. Takde migrain tp boleh la kot try kalo penin nanti ye sis :)
annies MAN said…
Tq..ye insyaallah :)
Urutan tangan ni jgk boleh dgunakn bila kita letih ..lesu..tp kna urut semua kwsan tapak tngan la ..bkn celah jri mcm ats tu ye ..