cara Maq rawat migrin

Assalammualaikum

kalau sebelum ni maq kongsi  tips bagaimana nak kurangkan sakit pinggang . harini maq nak kongsikan bagaimana nak merawat kepala yang migrin . bukan dengan jumpa doktor ye ,tetapi dengan cara maq selalu amalkan . apa maq buat ?

ambil tapak tangan orang yang sakit tu . kemudian terbalikkannya  supaya  tapaknya berada diposisi bawah. diantara celah jari ibu dan jari telunjuk tu kan ada isi yang gebu sikit tu kan ( ditengah-tengan )  haa . . macam gambar bawah ni .


urut la perlahan-lahan . ketika tu pasti sakit nya macam nak pecah rumah kalau dia memang pakar menjerit . kalau urut tu tak mahulah kuat sangat ye , sakit wooo .... urut lah dalam 10-15 minit  . dan kalau tak kurang buat lah 2-3x dalam sehari  sampai lah sudut tu tak sakit dan kepala pun tak pening lagi .  .cuba ye !

kata orang lah kan ,kalau kita kurang minum air masak ,kita memang mudah kena migrin . hurm...maq tak tahu sebab maq bukan doktor kepala hehehe .

maqnie~ selalu amalkan ini bila anak-anak dan suami pening kepala . terutama bila mereka selalu sibuk dengan kerjaya masing-masing .

Comments

budak said…
Nice tips. Takde migrain tp boleh la kot try kalo penin nanti ye sis :)
annies MAN said…
Tq..ye insyaallah :)
Urutan tangan ni jgk boleh dgunakn bila kita letih ..lesu..tp kna urut semua kwsan tapak tngan la ..bkn celah jri mcm ats tu ye ..

Popular posts from this blog

Kisah barang kemas

Cara geledah blog maq

Susu sejat ganti santan kelapa