9.7.14

info

Assalammualaikum maq ...

Tak jawap dose
Jawap sayang !
Haha ..jangan layan !

Pagi  ni maq nak kongsi sikit je pengalaman maq didalam blog ini .

Dengan kerja maq sebagai pengasuh kepada 6 orang kanak-kanak buat masa ni . dapat maq kesan dimana kebanyakkannya ibu bapa meninggalkan anak mereka terlalu lama ( lebih dari 9jam ) dirumah pengasuh.

Kanak - kanak akan jemu bila berada didalam satu situasi sahaja !

contohnya dirumah pengasuh ... Pengasuh tak akan melepaskan anak asuhannya keluar dari rumahnya kerana macam- macam perkara buruk boleh berlaku . dan untuk memerhati seramai 6 orang kanak-kanak bermain diluar rumah memang perkara yang bukan mudah .

Kanak-kanak ni kalau dia dah jemu , berbagai ragam dia akan buat untuk menarik perhatian semua orang . selain bergaduh , mereka juga akan menjadi hiper ! Lebih-lebih lagi jika ibu atau bapanya datang ambil nya dirumah pengasuh .pastinya macam-macam keletah dia akan buat . ( kecuali baby )

Ibu bapa yang keletihan akan rimas dengan perangai anak-anaknya yang mula menarik perhatian ibubapanya . tapi kalau dapat ibubapa yang panas baran , jawapnya anak lah jadi mangsa ...kesiankan dengan budak tu ?

Pengasuh pulak bila sudah terlalu lama masa mengasuh diambil ....hari-hari pulak tu ..dengan kerja rumah tangga yang tak pernah siap ..hurm..kadang-kadang stress jugak cik peah oii ...sabar je selagi mampu ..nak cari rezki la katanya ..

NAMPAK MACAM TAKPE GITU KAN ..TAPI KESANNYA SANGAT BESAR .

No comments: