main mintak-mintak pulak

Assalammualaikum

malam tadi maq temankan suami pergi cari baju raya di BPwalk Batu Pahat . tahun ni kemeriahannya tak sehebat tahun-tahun yang lepas . di Summit Prade pun orang tak ramai . apakah maq shopping terlalu awal atau maq dah terlambat ?   waallahhualam .

lepas jumpa apa yang dicari maq ajak suami pergi mengeteh dan makan roti canai pulak . maklomlah kan lama dah tak mengeteh sebab bulan puasa .

mulanya kami ke bus stand jalan Omar tapi bila kedai tutup kami ke kedai yang berhampiran  di kawasan situ juga .belum pun kereta berhenti elok , tiba-tiba kereta kami di sergah oleh seorang manusia lelaki  yang kurus tinggi ,berusia dalam 30an ,  membawa beg sandang  , dia kurus , jari-jemari dia penuh dengan cincin  . dia menjengah kami dicermin tingkap  . ada sesuatu yang dia katakan . tanpa membuka tingkap ,maq  nampak dia menunjukkan simbul jari 1...kemudian 2 ...

maq : dia nak pe tu bang ?

suami  tak jawap soalan maq  tapi  dia pandang kearah lelaki tu sambil tersenyum dan menggeleng-gelengkan kepala . maq binggung .

maq : bang ,dia nak apa ?

suami menunjukkan isyarat tangan  yang setahu maq tu tandanya tak ada atau tak boleh .

maq : jomlah makan tempat lain bang ...takut pulak la ...

suami maq terus bergerak meninggalkan lelaki itu terpinga-pinga .

maq : siapa tu bang ?

suami : orang tu selalu minta duit kat orang . siang dia tido , bila malam dia kerja minta duit .sorang dia mintak 1 - 2 ringgit  . . kalau 10 orang dia jumpa . .15 orang atau 20 orang satu malam ?? awak  bayangkan lah ... kaya dia ..

maq : hurm ...badan sihat walafiat macam tu kerja nya cuma minta duit orang ? senang nya dia hidup kan bang ? saya kan ,kalau dia tu orang tua , atau mungkin dia OKU , nak juga saya beri tadi tapi saya tengok dia lebih gagah perkasa dari abang , tu yang saya ajak abang tinggalkan je dia  kat situ ....haa

suami : hmmmm *jeling tajam kat maq ....

hehehe opsss sorry ......




Comments

Popular posts from this blog

Kad kena telan mesin Atm

Susu sejat ganti santan kelapa

Petua elak pukau dulu dan kini