19.7.14

main mintak-mintak pulak

Assalammualaikum

malam tadi maq temankan suami pergi cari baju raya di BPwalk Batu Pahat . tahun ni kemeriahannya tak sehebat tahun-tahun yang lepas . di Summit Prade pun orang tak ramai . apakah maq shopping terlalu awal atau maq dah terlambat ?   waallahhualam .

lepas jumpa apa yang dicari maq ajak suami pergi mengeteh dan makan roti canai pulak . maklomlah kan lama dah tak mengeteh sebab bulan puasa .

mulanya kami ke bus stand jalan Omar tapi bila kedai tutup kami ke kedai yang berhampiran  di kawasan situ juga .belum pun kereta berhenti elok , tiba-tiba kereta kami di sergah oleh seorang manusia lelaki  yang kurus tinggi ,berusia dalam 30an ,  membawa beg sandang  , dia kurus , jari-jemari dia penuh dengan cincin  . dia menjengah kami dicermin tingkap  . ada sesuatu yang dia katakan . tanpa membuka tingkap ,maq  nampak dia menunjukkan simbul jari 1...kemudian 2 ...

maq : dia nak pe tu bang ?

suami  tak jawap soalan maq  tapi  dia pandang kearah lelaki tu sambil tersenyum dan menggeleng-gelengkan kepala . maq binggung .

maq : bang ,dia nak apa ?

suami menunjukkan isyarat tangan  yang setahu maq tu tandanya tak ada atau tak boleh .

maq : jomlah makan tempat lain bang ...takut pulak la ...

suami maq terus bergerak meninggalkan lelaki itu terpinga-pinga .

maq : siapa tu bang ?

suami : orang tu selalu minta duit kat orang . siang dia tido , bila malam dia kerja minta duit .sorang dia mintak 1 - 2 ringgit  . . kalau 10 orang dia jumpa . .15 orang atau 20 orang satu malam ?? awak  bayangkan lah ... kaya dia ..

maq : hurm ...badan sihat walafiat macam tu kerja nya cuma minta duit orang ? senang nya dia hidup kan bang ? saya kan ,kalau dia tu orang tua , atau mungkin dia OKU , nak juga saya beri tadi tapi saya tengok dia lebih gagah perkasa dari abang , tu yang saya ajak abang tinggalkan je dia  kat situ ....haa

suami : hmmmm *jeling tajam kat maq ....

hehehe opsss sorry ......




No comments: