20.7.14

petua hilangkan tersedu bayi




maq ada tips pelik lagi ni ! nak tau tak  ? apa yang anda buat kalau bayi anda tersedu  ! tahu tersedu ?? ala..nak bunyikan tak boleh pulak la . tapi selalu orang tua-tua kita kata tu tanda budak nak besar . emmm ye ke ...abis kalau maq yang tersedu ?? agaknya nak besar mana lagi kan hehehe

ok la mesti semua tahu apa yang dipanggil tersedu tu . so..apa yang selalu maq buat pada bayi yang tersedu ? senang je ...

* ambil sehelai kertas yang bersih   . emmm contohnya kertas  surat khabar ke..kertas buku latihan  ke ... apa-apa kertas la ,tapi jangan bil letrik  pulak ,kang marah orang TNB bila dia tengok bil koyak ! ok...koyakkan sikit je ..adalah macam besar kuku jari telunjuk anda tu la gayanya . kemudian baca selawat sekali ,lepastu jilat (macam orang nak tampal stem kat surat ) maq tak boleh tunjuk tapi anda mesti tahu gambarkan . kemudian ...tampalkan kat dahi bayi anda yang tersedu tu ( sama macam tanda didahi orang india tu la gayanya  )  naaah...kelihatan macam ultraman kan ? tapi..cuba anda tunggu beberapa minit .....ada hasilnya tak ? 

cubalah !! tapi pesanan  maq air liur tu agak-agaklah ,tak mahulah basah sangat takut lain je jadinya . kalau hilanglah sedu dia  . anda boleh komen kat blog or kat fb maq nie tau. dan kalau tak hilang pun anda berilah tau jugak  ye mana lah tau kot maq boleh jampi hehehe *


#maqnie ~maq memang kuat perasan .... hee *

No comments: