remaja dan hidupnya

Assalammualaikum

duhai remaja ada pesanan dari maq buat anda semua . tak kiralah yang dah baligh atau yang belum ... ^_^ nikmatilah zaman kalian dengan sebaik-baiknya sebab usia kita takdenya berulang .kalau 17 tahun sekarang ,tahun depan confirm 18 tahun ,takde maknanya nak 16 tahun laaa ... so apa yang ada sekarang tu jaga lah ..maksud maq ...kenangannya ,kewujudannya ,keceriaannya ,ketenangannya ..ye semua tu ada dalam dunia anda sekarang . 

hello ...orang muda tak layak menangis hanya kerana cinta tau . dia sepatutnya menangis kerana tak dapat belajar pandai ...tak dapat nak hafal formula yang cikgu berikan  ..tak dapat jadi anak yang sepenuhnya menolong ibu bapa dirumah ,tak dapat memenuhi hajat ke dua orang tuanya ..aa yang ni baru layak anda menangis kannya ..sebab ?

sebabnya waktu ni anda hanya ada kedua orang tua ,hanya hari- hari menatap cikgu dan pelajaran ,hanya hari-hari pergi belajar sampai tak sempat nak bantu orang tua dirumah  haaa  ..so anda layak untuk menangisi semua ini jika anda gagal ! bukan sebab bf/gf anda tu ...lahai ... banyak yang perlu difikirkan kalau bercinta ni rupanya ye ...

tapi ingat ...bila dah kawin nanti lagi la baaaaaaanyaaaakkkk yang nak difikirkan tau ....hehehe ...bak kata anak maq yang kecil :   #watlex  #watlu

hehehe apa maksudnya maq pun tak paham  tapi dia selalu pesan kat kakak-kakaknya macam tu ..

ketenangan itu takkan berulang  ....




Comments