24.8.14

awesomenya pakcik sayur tu

Assalammualaikum

ahad ! hari untuk maq padatkan 'esbok'  bersama suami . apakah esbok ? mestilah peti ais . dan apa yang dipadatkan ? mestilah ikan ,ayam dan sayur sayuran untuk seminggu ! boleh cukup ke  ? insya allah cukup ..

lokasi pertama ! beli sayur dulu . dimana ? Taman Koperasi jalan Kluang . kenapa maq pergi ke situ ? ahha macamni ....

kat situ ada seorang penjual ( kira-kira panggil pakcik la sesuai) dia  menjual sayur-sayuran dari pasar yang dikira borong . pagi tadi sahaja dia jual kat maq  .. sayur kailan dalam kira 3 bungkus 2RM ( satu bungkus dalam 600gram ) kalau family maq 1 bungkus tu cukup untuk sekali menu makan lah .  memang cukup ! so dia jual 3 bungkus 2RM  .kemudian sawi kerinting tu dia jual kat maq 1 bungkus 1RM ( berat dalam 500gram) kemudian tempe 10 keping berharga 2RM (JAWA DAN TEMPEH TERPISAH TIADA ) hehheee . ketika kira maq dah tau dah mestilah semua sekali nilainya 5RM . * 2,1,2 ~ tak ke bersamaan dengan 5 ??

tapikan....punya lah baik pakcik tu dia kira punya kira ( padahal bukan banyak mana pun ) katanya :
4 ringgit sudah la SUE ! hahaha dia panggil maq sue ??? 
aku jual murahkan sue ? haaa....

maq cuma mampu senyum je bila dia pulangkan wang seringgit sekeping ..ye !! bila maq ke tempat pakcik tu  ,dia memang selalu panggil maq dengan nama sue .aduh ...sweetnya hurmmmm mengantuk .... hehheee

pernah satu hari dia menegur maq ,katanya :
ko nak kemana ni sue ? cantik lawo ni ,macam orang nak pergi jemputan je nampaknya  . ko kan nak beli sayur kat wak aje . kok lawo gitu ,berseri-seri gitu .

adehh ..ketika tu  dahlah orang tengah  ramai berpusu-pusu ,sempat lagi pakcik tu 'ngorat' maq ? hahaha masa tu maq cuma pakai jubah biasa-biasa je dan tudung pun biasa-biasa aja . bukannya jubah berdiamond atau tudung bertingkat-tingkat ! ish ...pakcik ni memain ekk ... mintak nombor wassapp nanti ahha ... :p

sebenarnya maq tahu ,itu cara pakcik tu melayan pelanggan . dia main bantai je panggil nama sesiapa yang dia berkenan nak panggil . tapi sedap juga kan nama SUE ...ye sue.....sue hanny...ececehhh ....

#maqnie ~ minggu depan nak pergi sana lagi  laaaaah hahaha



2 comments:

Yenda Ixati said...

dinda doakan pakcik tu sihat dn murah rezeki ye madam Sue :p
heeee~

maq. . . kemain eah

annies MAN said...

hehe amin kan juga lah :p