Bandar Penggaram

Assalammualaikum



BATU PAHAT merupakan bandar kebanggaan maq !

tapi bila disebut Batu Pahat ramai tak tahu ,Batu Pahat ada nama lain untuknya . iaitu Bandar Penggaram ! cuba cari di map google ,di manakah lokasi Bandar Penggaram itu ?

sukar dikesan !!!


ye  sukar untuk mengesankan perihal Bandar Penggaram ini  . maq dah cuba tapi pastinya yang dapat hanyalah ...

Dataran Penggaram *disini lah semua orang Batu Pahat berkumpul bila majlis pembandaran mengadakan aktiviti kemasyarakatan . ada artis ,ada kedai cenderahati ,ada kedai makan, macam-macam adoo ....yang paling best boleh cuci mata ulalaaa





Jalan Penggaram *jalan ini dikunjungi oleh perbagai jenis masyarakat dimana bila tiba musim perayaan ,musim naik sekolah ,dan musim perkahwinan akan berpusu - pusu pengunjung datang ke sini kerana terdapat banyak kedai-kedai yang boleh diajak runding harganya terdapat dijalan ini .. anda pandai tawar ?? anda mampu memiliki apa yang anda mahukan itu dengan senyuman .





Taman Tepian Penggaram *terletak ditebing sungai Batu Pahat , tetapi kian terpinggir dari dikunjungi oleh orang ramai ....kenapa ?? maq pun tak pasti .





mau lagi info ? nanti maq cari  kan dan jika anda mau ke Batu Pahat ,jangan lah cakap nak ke bandar Penggaram kerana tak semua orang tahu tentang itu  .ada pulak nanti anda dihantar kesalah satu tempat diats sana hehehe ...Dan kalau tersesat ,boleh lah roger kat maq !! yessss maq hampir terlupa , ada sebuah taman perumahan yg diberi nama taman seri penggaram  disini  .

Comments

Popular posts from this blog

Kisah barang kemas

Cara geledah blog maq

Kau lah bidadari ,kau lah srikandi