jemputan kahwin 24/8/2014

Assalammualaikum

maq baru balik dari jemputan kahwin . tak jauh mana pun rumahnya selang beberapa rumah je dari rumah maq . dilorong yang sama jalan Perdana 3*A ...

melihat majlis kali ni ,maq rasa inilah yang digalakkan . menggunakan khidmat katering dengan makanan yang simple tapi enak , khemah makan yang simple dan kerusi makan yang simple .

tak perlulah orang kendarat ,tak perlulah khemah yang berambu ramba ,tak perlulah meja pengantin yang dihias bunga beratus ratus kuntum , tak perlu pintu gerbang yang orang nak lalu pun malu , tak perlu lah kek bertingkat tingkat  , tak perlulah knopi yang berbelas-belas buah banyaknya . yang perlu nasi dan lauk pauk yang sedap ! heheee

majlis kali ini merupakan majlis menjemput menantu . jiran maq tu sudah pun  berumur suami dan juga isteri ,mungkin aja anak dia tidak mahu mak ayah dia kerja teruk untuk majils nya  itu . yang penting yang wajib sudah terlaksana .Alhamdulillah . majlis berjalan lancar , lepas majlis tak pening fikir hutang ! anak yang bijak memang selalu fikirkan kesihatan mak dan ayahnya .

sebab itu maq selalu pesan kat anak-anak : 

Gunakan akal untuk masa depan nanti ,jangan ikut kan nafsu nak macam-macam ,akhirnya nanti diri juga yang merana .yang wajib didahulukan . apa yang penting maruah keluarga ,harga diri dijaga sehingga bergelar seorang isteri .

*kompang tengah dipalu tu hehee


Comments

Popular posts from this blog

Kisah barang kemas

Cara geledah blog maq

Kau lah bidadari ,kau lah srikandi