siapa dia bukan penting ,doa itu yang perlu

Assalammualaikum

ketika mood tengah rajin jalan-jalan di page orang . tiba tiba maq terjumpa satu komen  seperti ini :


  • kakak2 abang2, tolong doakan saya setiap kali lepas solat. Nama saya Alfie James. Sakit kanser otak tahap 4. Umur saya 17. Maaf kalau post disini tapi saya terdesak. Saya tak minta sumbangan, saya cuma minta doa.


    dengan like sebanyak : 852 dan replies sebanyak : 55 ... akhirnya mendorong maq untuk mencari siapakah 'adik' itu .... akhirnya maq jumpa fb dia  !  nama dia Alfie James Mitchell .umur 17 tahun .. masuklah ke link nama dia tu . anda akan dapat melihat bagaimana dia begitu kuat melawan penyakitnya  .


    semoga Alfie dapat meneruskan perjalanan hidup ini dengan tenang dan sabar . ini hari dia ,esok esok hari kita,kita belum tahu  .  


    sebak maq terasa sangat bila dia kata :  *saya tak minta sumbangan ,saya cuma minta doa* ya Allah .... serius sayu sangat naluri maqnie ni membacanya ..


    kalau dia bergurau ,itu hak dia ,tapi sebagai manusia ,jika seseorang sanggup meminta kita mendoakan kesihatannya ,maka hak kita ialah mendoakan ,bukan payah sangat , doa dan berserah pada takdir Allah . tu je~


    dan moga Allah perkenankan doa-doa orang yg sentiasa mendoakan ini ...aminnn

Comments