cari mood di pantai Minyak Beku


Assalammualaikum

salam isnin .semalam lepas asar maq di ajak oleh suami untuk jalan jalan cari mood  . mungkin dia kesian tengok maq asik dalam mood yang takda mood je kot sejak kebelakangan ini ... hurm biasalah orang perempuan kan moodnya  datang dan pergi ,ye tak perempuan perempuanku? apa nak risaunya ekk  .lagi lagi hujung bulan macamni , sensitif sangat sangat . al maklum belum monopos hormon estrogen aktif lagi ni  hahaha kuajar !

Bila sampai kedistinasi yang dituju , rupanya suami  ajak maq tenguk orang memancing di pantai Minyak Beku . nampaknya pantai tu semakin indah sekarang . kerana banyak pembangunan sedang berjalan .

 tiba tiba maq terfikir : "alangkan menariknya kalau ada chalet disitu. dapatlah lagi pendapatan penduduk sekeliling mencari rezeki , rasanya keindahan pemandangan dan lokasi yg sunyi dan sepi sangat sesuai untuk dijadikan tempat memenangkan fikiran sambil menikmati keindahan ciptaan Allah.. "


Kawasan yang diatas  baru dibuka kepada pengunjung .kawasannya lapang dan masih dalam pembinaan . jalan nya masih  tidak rata . kalau naik kereta masih boleh sampai ke tepi pantai namun anda akan  rasa bagai bergelombang sikit hehe seronok pun ada !



Bila hampir dengan pantai ,mata tertumpu pada kaki pancing ikan dan kaki pancing aweks ahhaaa . ramai kaki pancing disini . ada ikan ke ? maq pun tak pasti . tapi kalau takda ikan takkan kaki pancing datangkan?


indahnya ciptaan Allah ... Sambil mendengar deruan ombak yang lemah gemalai  memukul batu . kita dapat melayan orang sebelah bersembang sambil meluahkan apa yg terpendam dalam jiwanya. Ye,ketenangan inilah yg menjadi penawar pada orang yg sentiasa diburu bebanan tugasan yg semakin serabutkan minda . dengan angin yg bertiup malas . ohh sangat menarik ! sungguh  tenang ! ianya damai sekali ! datanglah bersama keluarga . nikmati keindahan pantai Minyak Beku dan hayati keindahan anugerah Illahi ...


maq jumpa mood maq disini ? nanti maq share pada post yg lain ye.Sekarang ni maq sedang menikmati keindahannya lagi ni emmm .. nyamannyaaaaa  :)

Comments

Popular posts from this blog

Kisah barang kemas

Cara geledah blog maq

Kau lah bidadari ,kau lah srikandi