jemput jemput apam pisang


assalammualaikum

bila cuti sekolah ni  ,anak anak akan bising mulutnya bila waktu petang . maq...lapar lah ..maq... nak masak apa petang ni ek .. maq .. ada makanan tak nak dicicah dengan air teh tarik ni ...ahha tulah suara suara manja memanggil maq  ...

selain roti bakar , roti bersapu kaya or butter , biskut jugak menjadi jajan mereka sewaktu ' tea time '  ... **ceh tea time oii hehe

ada pisang yg dibawa dari kampung tempuhari telah menjadi tumpuan maq ! asalnya mahu dibuat jemput jemput pisang ! lama sungguh tidak menjemput pisang ni rasanya hehe .

bila maq sudah adun, rupanya jemput jemput tu naik dua kali ganda ( apa taknya  maq dah letak bahan penaik  haha mestilah dia naik tinggi ) oleh kerana tidak mahu adunan itu menjaid lebih tinggi sedangkan plan untuk mengoreng jemput jemput adalah waktu petang . maka maq pun ubah resepi nya . dari jemput jemput pisang kepada apam pisang ! hahaha acentu ?

maq tuangkannya separuh dari adunan jemput jemput tu kedalam loyang kemudian maq pun kukus . untuk nampak menarik diatasnya maq taburkan serbuk coklat a.k.a Milo  ! hehehe nampaklah seperti apam pisang bercokelat leleh gitu ( memandai jek bagi resepi ) tapi ...memang sedap ....aduh diet makin hancur sekarang ni laa

Apam pisang je kot
tapi bila sudah ditabur serbuk cokelat  ia nya nampak macam sedap sesangat ...
coklat meleleh youuu ...


mana jemput jemput pisangnya maq ? ada dalam peti ais tu lagi . masih dalam bentuk adunan , belum sempat digoreng ,hahaha asik nak makan apam leleh je ni ,mana nak gorengnya jemput jemput tu . tapi tak pe lah kan , cuti kan lama lagi ,petang ni atau petang esok masih boleh lagi digoreng . haish ...anak anak ku ..sabo je laaaa .

Comments

Popular posts from this blog

Kisah barang kemas

Cara geledah blog maq

Kau lah bidadari ,kau lah srikandi