olahkan ikut selera

Assalammualaikum

Bila sebut pasal ikan patin di pasartani yg sudah menjadi menu rutin lauk maq dalam setiap seminggu .macam macam resepi yg maq dah cuba untuk ikan jenis ini . selain masak lemak cili padi berapi , maq jugak masak goreng berlada , masak sambal bersama tomato . masak asam pedas jugak !


Dan tiap kali menu itu maq cuba , sambutan pelanggan memang memberangsangkan ! Eh ! siapa pelanggan maq tu ? Siapa lagi kalau bukan suami dan anak anak hehehe


Namun ada jugak yg cakap ..kan patin sedap dimasak gulai tempoyak???

Maaf ye ..family maq tak makan tempoyak la , maq je yg makan kalau maq masak menu tu nanti . kata diaorang tak sedap nya makan nasik berlauk durian ...hehehe ..kalau dah Johor tu memang Johor la seleranya *asam pedas memanjang*


Nak.tengok asam pedas ikan patin pasartani yg  maq masak tu ? Ni hah kat bawah ni ..


Ada belimbing buluh
Ada bunga kantan
Ada daun kesum
Ada telur ikan
Fuhhh... Mak mertua lalu depan pun tak nampak kalau sedang makan ni !
Tapi lagi elok nikmatilah ia bersama mak mertua kita la ye.
Makan bersama keluarga tu kan lebih syok...



Comments