risau

Assalammualaikum

selamat berhujung minggu semua  . amboi anak anak dah mula bercuti sempena perayaan Deepavali kan ? meriah lah rumah minggu ni nampaknya ,dan semua ni buat maq dan semua emak emak diluar sana sedikit terhibur ( yelah tu ) hehe

bila anak anak didepan mata ,ada sikit kelegaan di jiwa (serius cakap ni ) . Kalau anak keluar ke sekolah atau ketempat kerja ,perasaan ada sikit bergelora sementara menanti kepulangan mereka.

kenapa?
Inilah perasaan seorang 'emak' . Lagi lagi jika anak itu perempuan kesemuanya  . Risau tu bagai gunung Fujiama tingginya ! haishh ... orang tua lah katakan macam macam yang dirasanya  :/

Baru baru ni kita dah lihat bagaimana cuaca Malaysia dan terutama cuaca dunia telah berubah ubah. kejadian puting beliung ,tsunami , gempa bumi dan kekerapan gerhana telah sedikit sebanyak menunjukkan yg dunia kita telah semakin tua . sebab tu setiap orang kena akur bahawa perjalanan hidup ini sudah tak jauh lagi sebenarnya .

sekarang ni apa yg maq fikirkan apakah kiamat akan datang ketika maq masih lagi bernyawa ? kalau anda nak tahu kebimbangan itu telah membuat maq sentiasa ternanti-nanti suara azan dicorong speaker  surau atau masjid pada setiap masuk waktu . paling dasyat jika tiada kedengaran azan , maq mula gelisah ! harini kah ? kejap lagi kah ?  bagaimana anak anak aku nanti ? suami aku ? diri aku  ? ibu bapa aku  ? masa tu dada maq dah mula lah keras menahan sebak hurm .....astagfirullahalazim ...ini saja ucapan maq sekarang  .


ya ALLAH  .. jika itu kehendakMU ...aku rela pada tiap ketentuanMU ...aku hambaMU yg lemah . hanya kepadaMU aku berserah . dan jika aku mati , KAU matikan lah aku dalam keadaan beriman . aamiin ya robbala alaminn  ...


Comments

Popular posts from this blog

Kisah barang kemas

Cara geledah blog maq

Kau lah bidadari ,kau lah srikandi