tidurlah puteri beta

Assalammualaikum

Jam menunjukkan pukul 11 am sekarang waktu emak emak yang duduk dirumah masuk ofis ( ofis didapurlah ,mana lagi hehe ) tapi kalau mood rajin dah datang awal , pukul 11 am tu kadangnya dah siap pun memasak . tapi tak selalu la kan ...


Waktu  macamni biasanya anak kecil sudah siap mandi . dah siap sarapan dan dah siap menyusu dan kejap lagi siap siaplah untuk tidurlah tu kan ? Makanya sebab tu lah emak dia kena cepat cepat masak sebelum sikecil bangun dari tidurnya itu .

Kat rumah maq waktu begini cik putih akan menuntun tv sambil menyusu botol . dan untuk layan mood mengantuk tu cepat datang , bersama dengan ada satu permainannya yg dipanggil ' bebear '  . dia akan beradu dengan lenanya bila si bebear tu puas sudah disapu dikesetiap sudut wajahnya kecuali kalau suasana bising makanya dia akan abaikan waktu beradunya dulu .( jangan haraplah dia nak tidur lena )  inilah ragam kanak kanak berusia hampir ke dua tahun macam cik putih. dia lebih banyak main dari tidur .

Bagaimana cara cik putih nak tidur ?

Mula mula dia akan pastikan bantal kegemarannya berada dikepalanya .kemudian dia akan order 'chuchu'  dan dengan tenang dia akan meletakkan 'bebear' berada di sebelah kanan telinganya , macam ni ..






maaf gambar kabur sedikit ,maklumlahkan mode  tidur lah katakan ... sebenarnya cik putih ni tidurnya  di buaian tapi sejak kebelakangan ni dia asik nak tidur depan tv macam kawan kawannya yg lain . orang dah besar agaknya ,tak musim lah nak tidur dalam buaian . hehehe

Comments

Popular posts from this blog

Kisah barang kemas

Cara geledah blog maq

Kau lah bidadari ,kau lah srikandi