21.11.14

Kisahnya seorang Blogger

Assalammualaikum ..

pagi pagi dah berblogwalking  . harini memang free sesangat sebab anak asuhan cuma sorang je yg datang , manakala anak sendiri sudah pun mula bercuti .anak asuhan yg  lain  tu mereka sudah pun balik ke kampung masing masing sempena cuti sekolah .  lepas siap kerja rumah ,layaknya berblog la bagi tenangkan minda dan mencari ilmu dari luar .

bila mr Ben  bersuara dengan katanya  :


ramai kawan kawan  blogger yang sokong  termasuklah maq .
sebab apa maq sokong ?
sebab pada maq tak semua orang mampu tunjukkan kejujuran mereka selain blogger
 blogger seorang yg jujur !ada orang semua nak berahsia!
semua nak buat privacy ! semua nak cover !
tapi blogger ?
dengan ilmu yang dimiliki ,
 dengan kreativiti tersendiri ,
mereka berjaya meluahkan kejujuran mereka
diblog mereka sendiri !
dengan cara tersendiri !
dengan ayat tersendiri!
dengan idea tersendiri !
orang lain suka atau tidak itu hal lain !
agak agak semua orang mampu ke ?
tepok  laptop tanya pada jari jemari,
mampukah aku ?
kalau laptop padam tu tanda anda tak layak berblog
hehehe...

maq : cuma pandai membebel jek , pasal masyuk ?
tak terfikir pun ... ada rezki adalah ,
kalau takda tu namanya  belum ada  rezki lagi ...

2 comments:

iryanty ahamad said...

betul tu...blog ku dunia ku...nak perah otak ingat senang ker. kadang2 sampai kering otak pun masih tak dapat idea..hidup blogger

annies MAN said...

Kan ...tak semudah yg disangka . membebel tanpa suara , asalkan lepas semua yg terpendam didada . yes hidup blogger dgn kjujurannya ! TQ ~