Pengasuh dan timbangrasa

Assalammualaikum ...

Sabtu yg  tenang kali ini . anak asuhan cuma dua orang yg dijaga . sekarang ni memasing dah besar , makanya selepas sarapan pagi , maq akan lepas kan je mereka bermain dianjung rumah . tapi masih kekal kena pantau sebab kanak kanak ni kalau dah main , lupa segala termasuklah keselamatan mereka .

Bila dapat tempat dihati parent , diamanah kan untuk menjaga anak mereka , maq  rasa bersyukur sebab mereka percayakan maq dan ahli keluarga maq . apa yg penting  kerjasama dari semua pihak . pihak keluarga bayi dan pihak keluarga maq . bila dua pihak ini bergabung , insya allah bayi  akan selamat dan sihat seadanya dgn izin Allah .


Apa yg kita nak , jangan lah anggap rumah pengasuh sebagai rumah kebajikan , lepas hantar anak , kemudian tinggal kan je si anak  terkontang kanting tanpa  hiraukan apalah keperluan anak dirumah pengasuh . pengasuh hanya menjaga dan mengurus , bukan menyara mereka sebagai tanggungan tambahan .

dan pengasuh pula jangan lah  menganggap bayi tu anak patung yg suka suki nak di buat sesuka hati . didik lah kain putih itu sebaik boleh . jika mereka  berjaya menjadi manusia , anda pun turut bangga nanti .


Apa pun dlm banyak hal timbang rasa sangat penting .

Comments