Kisahnya suri rumah

Assalammualaikum
Jadi seorang suri rumah sepenuh masa  bukan sama dengan yang berkerja . ada beza disitu walaupun mereka adalah suri rumah .

Paling kasihan jadi suri rumah sepenuh masa yg hanya duduk jaga makan minum keluarga . 24-7 mereka hanya di kejar oleh tugasan rumah tangga yg tak pernah habis . bilakah hari cuti untuk perempuan berstatus ini ? No... Takde cuti ,masa dia tak sihat barangkali? Takdenya  malah kadang kadang tengah sakit pun kena jugak buat kerja . atas alasan nanti anak anak , suami balik kerja , balik sekolah diaorang  nak makan apa !

Dan bila orang sibuk nak menghabiskan cuti panjang sempena raya cina yg bakal menjelma akhir bulan ini . maq pun tak pasti percutian package apakah yg bakal maq ambil . apa yg maq tahu apabila ditanya ....



Inilah jawapan maq yg pasti ..hehhe
Redha dan terusan redha .

Comments

Nadirah Mohamad said…
Setuju sgt Maqnie ...
kadang-kadang org luar ingat kita ni asyik tidur kt rumah...

dia tak tahu kerja bertimbun smpai anak dah tidur baru boleh relaks sikit...