Kisahnya suri rumah

Assalammualaikum
Jadi seorang suri rumah sepenuh masa  bukan sama dengan yang berkerja . ada beza disitu walaupun mereka adalah suri rumah .

Paling kasihan jadi suri rumah sepenuh masa yg hanya duduk jaga makan minum keluarga . 24-7 mereka hanya di kejar oleh tugasan rumah tangga yg tak pernah habis . bilakah hari cuti untuk perempuan berstatus ini ? No... Takde cuti ,masa dia tak sihat barangkali? Takdenya  malah kadang kadang tengah sakit pun kena jugak buat kerja . atas alasan nanti anak anak , suami balik kerja , balik sekolah diaorang  nak makan apa !

Dan bila orang sibuk nak menghabiskan cuti panjang sempena raya cina yg bakal menjelma akhir bulan ini . maq pun tak pasti percutian package apakah yg bakal maq ambil . apa yg maq tahu apabila ditanya ....



Inilah jawapan maq yg pasti ..hehhe
Redha dan terusan redha .

Comments

Nadirah Mohamad said…
Setuju sgt Maqnie ...
kadang-kadang org luar ingat kita ni asyik tidur kt rumah...

dia tak tahu kerja bertimbun smpai anak dah tidur baru boleh relaks sikit...

Popular posts from this blog

Kisah barang kemas

Cara geledah blog maq

Kau lah bidadari ,kau lah srikandi