Ada orang belanja Maq

Assalammualaikum

Lamanya tak membebel diblog . Bukan dah tak berminat tapi kehendak dunia sebenar lebih tinggi berbanding dunia alam maya ni .

Blogging memerlukan satu suasana yg tenang dan tenteram , barulah idea cantik je dicurahkan . Tapi rasanya jika keadaan agak serabut ,elok abaikan je blog sekejap , bukan apa , dikhuatiri maklumat yg nak disampaikan tersasar dari tujuan asal . Hehe sekarang ni waktu anak asuhan maq sedang diulit mimpi , makanya jarini pun layak menari kemari .

Semalam 10 mei katanya hari ibu . Tapi pada maq ,harini pun hari ibu , hari bapa . Esok pun juga . Esok punya esok pun serupa  . Setiap hari ialah hari ibu ,hari bapa .Yelah selagi kita punya ibu dan ayah . Selagi itulah mereka layak dirai kan . Bukan sahaja pada ucapan , tapi pada perbuatan serta pada tanggungjawab. Tak perlu menetapkan tarikh tertentu yg direka oleh mereka itu .


Walau bagaimana pun , apa bila anak anak mula menghargai ibunya dan ayahnya , sekali lagi maq menerima hadiah , semalam .

Anak anak belanja maq dan ayah mereka makan hidangan makan malam dalam packge 10 jenis lauk disebuah restoran makanan laut ala Thai ! Subhana allah  mengah , tapi Alhamdulillah lah sebab rezki ini datang dari Allah melalui perit jerih mereka berkerja  . . .berpeluh peluh kami ber 5 nak bereskan hidangan tersebut . Mohon jangan buat selalu ye anak anak maq . Perut maq agak hodoh selepas habiskan  semua makanan . :)

Dan dirumah pulak , maq terima satulah hadiah dari puteri sulung maq , iaitu ...





Dan bila maq cakap , untuk apa habiskan duit mereka untuk semua ni , simpan lagi bagus , tapi kata mereka ...

Kami tak kesah habiskan duit semata mata untuk emak kami . Dan emak jangan risau , ada sahaja rezeki Allah akan ganti untuk kami kalau kami dah kongsikan rezeki kami kepada emak dan ayah . Love you emak ...


Dan maq cuma mampu terdiam dan bersyukur . Walaupun mereka bukan graduan lepasan Universiti ,atau seorang pensyarah mahu pun  seorang doktor pakar , dengan gaji tak tinggi , mereka masih punya perasaan hargai kedua ibubapa mereka . Setiap bulan ada saja wang saku untuk kami , hadiah hadiah , makan makan dan kasih sayang .

Sebenarnya yg last tu yg amat maq dan semua ibu ibu diseluruh dunia mahukan , bukan wang ringgit ataupun harta benda . Mohon Allah peliharakan kesejahteraan keluarga kita dan peroleh zuriat yg menyelamatkan kita didunia dan akhirat ... amin

Berkecahnya ....

Comments

Popular posts from this blog

Kisah barang kemas

Cara geledah blog maq

Kau lah bidadari ,kau lah srikandi