10.7.15

Pesanan sebelum tiba hari raya


Assalamualaikum

Jumaat terakhir untuk ramadhan kali ini .Alhamdulillah . Harap dapatlah Allah izinkan kita berjumpa shawal nanti . Amiin~

Raya ! Ahha tak sampai seminggu lagi nak raya kan . Persiapan ? Kalau  bagi ibu ibu macam maq ni , takpelah kalau tak beli baju raya kot .sebabnya anak anak lah yg paling utama dibelikan .


Alhamdulillah  anak yg pertama dan kedua sudah punya wang sendiri , mereka pun dah beli baju raya awal awal secara online .  Banyak ke beli ? Tak delah , cukuplah sorang sepasang dress labuh untuk tiap mereka . Baju tahun lepas pun masih elok . Sebabnya anak anak maq kalau berjalan bukan selalu pakai pakaian berkain , mereka lebih gemar memakai jeans ( blouse dan seluar jeans )  dengan tu baju kurung  atau dress panjang memang tak terusik di tempat gantung pakaian .


Ala ,raya je pun...


ok, apa tujuan raya ? Meraikan  muslim dan muslimah yg dah berjaya menahan lapar dan dahaga ketika dibulan ramadhan . Dan meraikan itu bukan bermakna kena serba serbi bertukar baru . Paling tidak pun cukuplah sekadar kemas ,bersih dan sempurna mata memandang . Tak perlulah cuti seminggu balik kampung kita kena beli baju 7 helai . Ish siapalah kita kan ~

Apa yang maq pesan kat anak anak  untuk hari raya kali ini ?

" handphone bukan lah kuih raya , passwrd wifi bukanlah duit raya , selfie bukan tanda minta maaf yg iklas , dan hargai detik detik hari raya yg munculnya  beberapa hari saja tu kerana kita tak beraya hari hari "


Harap sangat mereka paham maksud maq :)

No comments: