Harta Ahmad debab


Assalamualaikum


Kalau anda pernah menonton cerita P.Ramlee yang berjudul ' labu dan labi ' anda mungkin perasan ada ayat dia yang suruh  gadis tu pilih antara mereka . Dalam lagu tu sorang nak jadi tukang masak ,nanti hari hari masak nasi goreng . Agaknya anak haji Bakhil memang gemar makan nasi goreng kot . Dan sorang lagi nak jadi tukang cuci , hari hari dia tolong cuci baju . Mungkin saja anak haji Bakhil tu suka melaram , tiap jam salin baju .. agak je ni .


Dan bila minggu ni anak dara maQ tak dapat tolong basuhkan baju kerana beliau kena berkerja 12 jam . Tanggungjawab tu , maQ ambil alih . Dan kini baru maQ tahu kenapa P.Ramlee nak jadi tukang cuci . Ada sesuatu yang menarik rupanya . Nak tau ?





Ni hasil basuhan 3 hari sahaja . Tu ada yang maQ tak sempat nak ambil gambar sebab masa terhad . Kalau lah setahun macam ni ,memang patutlah mesin cuci maQ tu baru beli 2 tahun dah meragam . Ada harta karun rupanya dalam tu yang disimpan oleh ahmad debab . Hahhaa ampun kan maQ penunggu gua ..



Comments

Popular posts from this blog

Kisah barang kemas

Cara geledah blog maq

Kau lah bidadari ,kau lah srikandi