Levi's vs Puma


Assalamualaikum

Barang lama kena tukar baru ? Kalau perlu tukarlah . Kalau tak berapa nak perlu ,  baik gunakan dulu selagi masih boleh diguna. Jangan membazir ,zaman sekarang semua barang harga naik. Kalau naik tu berharganya murah takpa , ni kadang tu  harga macam tak masuk akal . But nothing can say , this is Malaysia !


Semalam maQ pergi ambil cermin mata yang maQ tempah minggu lepas . Kenapa maQ tukar ? Duit terlebih ke ? Sebenarnya memang nak tukar lama dah , tapi disebabkan bajet selalu tak lepas ,akhirnya bulan ini ,Allah izinkan .


Kenapa tukar? Kerana maQ dah masuk alam rabun dekat .  Biasanya otai otai yang ada rabun dekat kan? Dan sekarang ni kiranya maQ sudah masuk zaman otai la ye ? Hehhe redha je lah .


Cermin mata lama yang berjenama Levi's  ni selesa dipakai tapi hanya berfungsi untuk rabun jauh je . Dan bila check semula ,mata maQ punya masaalah rabun jauh dan dekat serta rabun silau ! Ye package  3 dalam 1 ! Makanya terhasil lah cermin mata yang dibawah ini.



Kanta yang tebal . Jauh dekat boleh nampak dan bukan lagi Levi's tetapi Puma ! Selesa dipakai . Apa yang peliknya ,kalini beli cermin mata diberi macam macam cenderahati . Termasuklah pin tudung !


Bila maQ tanya kenapa beri pin tudung ni? Pekerja kedai tu cakap " kami saja beri biar akak pakai cantik nanti " maQ tanya " nak bodek saya ke apa ni ? " mereka gelak sambil menafikannya . Selain pin tudung ,ada beberapa lagi cenderahati yang diberi .


MaQ bukan tak nak orang beri hadiah ni tapi bila dapat yang macam macam , maka timbul pula perasaan yang macam macam juga . Allah huakbar jahat pulak hati ni.

Ceh .. hee


Comments