Levi's vs Puma


Assalamualaikum

Barang lama kena tukar baru ? Kalau perlu tukarlah . Kalau tak berapa nak perlu ,  baik gunakan dulu selagi masih boleh diguna. Jangan membazir ,zaman sekarang semua barang harga naik. Kalau naik tu berharganya murah takpa , ni kadang tu  harga macam tak masuk akal . But nothing can say , this is Malaysia !


Semalam maQ pergi ambil cermin mata yang maQ tempah minggu lepas . Kenapa maQ tukar ? Duit terlebih ke ? Sebenarnya memang nak tukar lama dah , tapi disebabkan bajet selalu tak lepas ,akhirnya bulan ini ,Allah izinkan .


Kenapa tukar? Kerana maQ dah masuk alam rabun dekat .  Biasanya otai otai yang ada rabun dekat kan? Dan sekarang ni kiranya maQ sudah masuk zaman otai la ye ? Hehhe redha je lah .


Cermin mata lama yang berjenama Levi's  ni selesa dipakai tapi hanya berfungsi untuk rabun jauh je . Dan bila check semula ,mata maQ punya masaalah rabun jauh dan dekat serta rabun silau ! Ye package  3 dalam 1 ! Makanya terhasil lah cermin mata yang dibawah ini.



Kanta yang tebal . Jauh dekat boleh nampak dan bukan lagi Levi's tetapi Puma ! Selesa dipakai . Apa yang peliknya ,kalini beli cermin mata diberi macam macam cenderahati . Termasuklah pin tudung !


Bila maQ tanya kenapa beri pin tudung ni? Pekerja kedai tu cakap " kami saja beri biar akak pakai cantik nanti " maQ tanya " nak bodek saya ke apa ni ? " mereka gelak sambil menafikannya . Selain pin tudung ,ada beberapa lagi cenderahati yang diberi .


MaQ bukan tak nak orang beri hadiah ni tapi bila dapat yang macam macam , maka timbul pula perasaan yang macam macam juga . Allah huakbar jahat pulak hati ni.

Ceh .. hee


Comments

Popular posts from this blog

Kad kena telan mesin Atm

Susu sejat ganti santan kelapa

Bapa tiri dan anak perempuan tiri