20.8.15

Peneman sunyi MaQ


Assalamualaikum

Bila Qaisara dan Qasdina siap makan tengahari , upin dan ipin pun bersiaran di tv . Waktu ni lah maQ dapat melayan blog .



Qasdina dah macam nak masuk dalam tv tu ..


Sebenarnya banyak benda yang maQ nak kongsi di blog ni tapi disebabkan  minda tak dapat menumpukan sepenuhnya di blog ,jadi maQ tak dapat nak menaip . Melayan mereka berdua pun dah buat maQ macam pelakon ! Apa tidaknya kejap maQ marah , kejap maQ senyum , kejap maQ gelak , dan kadang tu macam nak nangis pun ada . Melihat telatah budak perempuan dua orang ni .

Sambil gosok dapat hisap air paip  dibèrus gigi  ee..

Bila dah pandai guna berus gigi , waktu mandi je diaorang akan suruh maQ ambil gambar . Boleh dikatakan hampir setap hari gambar mereka gosok gigi maQ kena ambil . Bila maQ tak nak ikut arahan , mereka tak nak gosok gigi . Dan akhirnya nak tak nak , maQ kenalah ikut kata mereka . Dan mereka akan gosok gigi dengan bersungguh sungguh . Hehhe  yang lawak , bila maQ dah ambil gambar , Qaisara akan check handpone maQ untuk tengok bukti .  Aduh ~

Usia macam mereka memerlukan kesabaran 200% ! Mereka gemar buat sesuatu yang mereka rasa seronok ! Misalnya terjun tangga ! Panjat kerusi ! Panjat meja tv ! Masuk dalam almari tempat maQ simpan barang ! Dan bergaduh !


Bersemangat nak angkat batu pijak tu


Aktiviti intip kakak mandi ..



Dan apa yang maQ dapat cakap .. " nasib lah cuma berdua je " kalau lah ramai , pastinya maQ kena 'tekanan darah tak mengalir ' . Hahha yang menghairankan , bila budak berdua ni tak datang , maQ akan letih dan bosan . Dan letihnya lebih dari keletihan mengasuh mereka .


Sebenarnya merekalah teman sunyi maQ kat rumah ni. Kadang tu bila pandang telatah cucu orang ni ,maQ automatik terfikir .. cucu aku esok macamana  lahai ~


No comments: