20.9.15

Kedai klasik dibangunan lama


Assalamualaikum ..

Harini ahad dan maQ sempat lagi ikut suami balik kampung biar pun harini maQ ada mengasuh anak orang . Nasib cuma Qasdina sorang , tu yang langkah panjang . Bosan tau 24/7 memerap dalam rumah walaupun masyuk . Alhamdulillah masih mampu bantu suami  dan urus rumah tangga dalam satu masa.




Pagi tadi maQ ikut suami pergi gunting rambut dikedai yang maQ tengok memang klasik . Bangunannya , perabutnya tapi seperti kita , pengusaha bertujuan adalah satu , iaitu mencari rezeki .



Barisan kedai yang berusia lebih 50 tahun rasa maQ , sebab masa maQ kecil ,kedai ni dah berdiri teguh disini . Dalam bangunan usang ni ada kedai repair motor@bengkel , kedai perabut ,kedai jual cakera padat cetak rompak , kedai emas dan kedai gunting rambut .



Klasik ! 




Hurm .. tak perlu on kipas , pakai angin sekeliling pun boleh . Udara kat situ segar bertiup sepoi sepoi bahasa lagi , sangat semulajadi ! Macam zaman potong rambut kat bawah pokok pun ada jugak suasana ni .  Qasdina perati ayah pun seakan akan ada sesuatu yang bermain diminda kanak kanaknya .


Lokasi : Pekan Parit Kemang ,Senggarang

Harga gunting rambut : RM 8.00 sama dengan kedai berpenghawa dingin di Bandar Penggaram

Komen pelanggan  : no rambut , no komen 


Persoalannya  : kenapa barisan kedai itu tidak diubah suai lagi ? Adakah ia masih kukuh dan selamat kepada orang awam ? Berapa lama ia mampu bertahan ? Pihak berkuasa lebih tahu tentang ini kan . Rasanya pekan lain dah maju dah.



No comments: