20.9.15

Perempuan itu dimata MaQ



Assalammualaikum ..

Bila orang perempuan yang cakap macam ni , maQ tak tahu dah nak cakap apa biar pun maQ 100% adalah perempuan . Pada maQ orang perempuan zaman sekarang jangan biarkan jiwanya tercabar . Kalau perkara itu berlaku , banyak perkara pelik dan yang tak masuk dik akal pastinya terjadi .

Sebenarnya untuk semua "tekanan" yang diatas tu ,ada jalan penyelesaiannya , antaranya :


1 - perbincangan antara pasangannya adalah jalan pertama jika kita di datangi masaalah  dalam perhubungan . Jangan pendam !

2 - bersabar dengan sebaik baik tahap kesabaran. Allah sayang orang sabar .

3 - lihat anak anak yang makin membesar didepan mata , sanggup ke seorang ibu nak kecewakan anak anaknya?

4 - fikirkanlah ,apakah tindakan yg bakal diambil itu penyelesaian atau masaalah baru?

5 - berserah pada Allah , kerana Dia lah penentu semua takdir kita . Dia  maha  penyayang ,pengasih dan maha mengetahui yg kita sendiri belum pasti .


Perempuan dianugerahkan  dengan jiwa yang lemah lembut dan  penyayang tetapi jiwa dia akan menjadi keras seperti keluli  jika dirinya sering terabai . Makanya jangan biarkan keluli itu BERKARAT  dalam diam . Bahaya !

No comments: