Si Kakak dan Si Adik


Assalamualaikum

Anak dara maq dah jadi nurse ke dua dua ?  Ada beberapa orang kawan bertanya .


tu si kakak .

Ini pula si adik ..


Sebenarnya semua ini perancangan Allah.

Selepas ditamatkan perkhidmatan di syarikat elektronik pada akhir tahun lepas,  si kakak telah dapat peluang kerja  di hospital pakar  Pantai sebagai pembantu Nurse . Tanpa kelulusan mana mana  kolej nursing . Boleh ke ? Boleh aja jika itulah rezeki yang Allah nak beri. Alhamdulillah . Semoga si kakak tabah menghadapi karenah pesakit.

Manakala si adik tu masih  lagi standard  jururawat pelatih di kolej bawah naungan KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA. Baru nak masuk sem 2. Kalau Allah izinkan rezeki dia di bidang kejururawatan , in sha Allah..ada la nanti. Aamiin..

Maq pernah pesan kat mereka , Jangan mengeluh dengan perangai pesakit ,sebab orang sakit ni ,mereka tak fikir apa dah ,cakap pakai lepas je , perasan celaru , permintaan bukan bukan berpunca tubuh badannya yang tak sihat. Apa yang perlu untuk menghadapinya ialah  SABAR  dan SABAR . senyumlah biar jiwa parah . Heee lari topik pulak .

Terima kasih Allah untuk tiap rezeki yang Kau hulurkan buat kami. So kesimpulannya anak maq dua dua dah jadi Nurse ?

Jawapannya  : BELUM LAGI .

Comments

Popular posts from this blog

Kisah barang kemas

Cara geledah blog maq

Kau lah bidadari ,kau lah srikandi