Shell out "in the house "


Assalamualaikum..

Shell out jom ! Itu kata anak anak beberapa hari lepas. Bila sebut shell out , otak maq dah terbayang , nak makan ketam yang seekor seekor dengan sepit yang ternganga nganga tu ?  nak bukak kulit kupang yang kadang kadang ketat tu ? nak makan depan orang ramai dalam kedai makan tu? gigit seketul jagung rebus , sambil kunyah kunyah ? Tangan kiri kanan berkecah buat kerja mengupas ?

Allah hu akhbar , tak senonohnya  nanti rupa maq masa tu kan ? haha maq bajet retis πŸ™ˆ

Nak batalkan permintaan anak anak ? Pandang muka mereka  , sayu pulak lahai. Inilah naluri seorang ibu. Bila anak anak cakap nak makan tapi maq tak sediakan , nanti hati terkilan. Teringat ingat je setiap masa .




Kita Shell out delivery jom ! Kata si Along. Ahha , idea yang menarik. Makan kat rumah? Nak gaya apa pun , pergi lantak la kan. Anak tengok aksi emak , ayah tengok gaya anak anak , emaknya pulak makan tak pandang kiri kanan. Siapa lagi nampak ? Nah , sungguh selesa sekali makan dirumah !



Shell out delivery dari SeaFood Lambak .
Whats app number  : 013 7359597 @ 013 7359598
Facebook : D'yan kitchen
Lain lain boleh cari di facebook nya. Orang Batu Pahat dah boleh cuba ni. Harga memang berpatutan. Kalau tak silap , ni kali kedua keluarga maq buat pesanan dari pengusaha yang sama.




Akhirnya tercapai hajat anak anak nak ber shell out . Masakan yang pedas dan manis , serta bahan masakan yang segar , rugi kalau anda  tak cuba. Katanya dikawasan Parit King , Batu Pahat ( Parit Raja ) .  Okey call now ! Menu ada Udang , ketam ,kupang ,lala, sayur campur dan nasi putih yang pasti buat anda nak lagi dan lagi, huhu.

Nota shell in : siapa lagi nak tolong bangsa melayu kalau bukan orang melayu itu sendiri. Kita buka pintu rezeki orang , Allah perluaskan lagi pintu rezeki kita. Inshaa Allah ,aamiin...


Comments

Popular posts from this blog

Kisah barang kemas

Cara geledah blog maq

Kau lah bidadari ,kau lah srikandi