Menjelang 07-07-17


Assalamualaikum

Malam jumaat penuh barokah. Bila malam jumaat , pasti orang akan cakap lepas maghrib baca yaseen , tengah malam pula reramai pakat pakat bunuh shaiton . Hehehe detail? Malas , fikirlah sendiri .

Kenapa tajuk post "menjelang 07-07-17 ?

Kalau anda selalu ikut luahan rasa maq , dalam blog peribadi ini , setiap tahun bila tiba 7julai , akan ada kenangan demi kenangan  indah yang berlaku pada kehidupan maq. Alhamdulillah , semua itu  tanda kasih sayang dari pihak ahli keluarga ,kawan kawan dan semua yang mengenali.

Bagaimana dengan 7julai 2017 kali ini?

Waallahu a'lam .

Apa tekad maq untuk penambahan kali ini?

Ya , sudah terfikir ada beberapa misi yang akan dilaksanakan. Tapi apa yang paling utama , penambahan kali ini akan dipenuhi dengan gaya hidup paling sederhana.

Senantiasa redha dengan apa juga yang menjadi hak milik. Sebab maq tahu , apa yang maq ada sekarang ni , semua itu rezeki maq yang Allah dah rencanakan sejak azali.


Gambar atas maq pinjam dari google.

Pada penambahan ke 48 :

Hidup tak perlu kaya raya tapi wajib ceria dan bahagia.

Belajar mencari silap sendiri dulu ,kemudian silap orang usah di rungkai sebab zon hidup manusia berbeza beza.

Selalu ingat mati ,bukan je ketika sedang sakit, malahan setiap sebelum tidur dan selepas bangun dari tidur. Kerana mati itu pasti datang tanpa kita tahu masa dan tempat.

Rilekskan minda , lebihkan rasa keinsafan. Fokus pada benda yang boleh dibawa mati nanti. Tempoh masa yang dipinjamkan dari Allah semakin berkurangan.

Buat je apa nak buat , asalkan tidak mendatangkan fitnah dan melanggar hukum Allah.

Kejar akhirat sama seperti waktu muda muda dulu yang begitu asyik nak kejar gelemer hehe perasanlah pulak.

Maafkan semua silap orang dan jangan lupa maafkan kesilapan sendiri ,mana ada manusia yang sempurna 100% hidupnya.

Buang perangai lama , kekalkan perangai murni.

Jadikan sikap mendoakan kebaikan untuk orang lain tu sebagai tabiat peribadi. You 'll got what you give !

Set kan minda usia 48 kali ini dengan  gaya hidup positif , positif dan positif !

Jaga pemakanan ! Musuhi gula dan bff dengan serat .

Last , Jangan lupa senyum walaupun sedang nangis. Mungkin nampak macam orang tak betul sikit kan tapi realitynya tangisan itu ikhlas , 😊



Gambar atasni pun dapat kat google.

Nota maq : Moga Allah perkenankan peluang menuju ambang 07-07-17 kali ini. Banyak jugak misi nak dilaksanakan . Mohon Allah permudahkannya , insha Allah , aamiin.


Apakah ini kali terakhir maq raikan 0707? Waallah hua'lam..

Comments

Popular posts from this blog

Kisah barang kemas

Cara geledah blog maq

Kau lah bidadari ,kau lah srikandi